پیام انجمن زندانیان سیاسی شرق کوردستان، کمیتە سوئد، برای گرامیداشت ١٠ اکتبر، روز جهانی علیە اعدام در استکهلم

شرکت کنندگان گرامی!

آزادیخواهان علیە اعدام در سوئد!

در اینجا جمع شدەایم تا ١٠ اکتبر، روز جهانی علیە اعدام را گرامی بداریم و هرچە در توان داریم برای حق حیاط انسانها تلاش نمائیم. 

   انجمن زندانیان سیاسی شرق کوردستان، کمیتەی سوئد ضمن گرامیداشت این روز جهانی و همبستگی با همەی احزاب، سازمانها، تشکلهای مدنی و سیاسی فعال متکثر ایرانیان ساکن در سوئد کە در راە بزرگ  و دشوار سالم سازی در میان مردمان فارس، تورک آذری، کورد، بلوچ، عرب، تورکمەن و دیگران خارج از کشور را، مفید و لازم میداند.

بیش از ٤٥ سالی کە از حاکمیت سیاە و  پر از خونریزی جمهوری اسلامی میگذرد و رکورد دار سطح بسیار بالای اعدام در جهان است، مردمان کورد و بلوچ با توجە بە جمعیتشان در ایران، بیشترین اعدام و زندانی سیاسی را دارند. آنان دو کانون فعال و پیشتاز در مبارزات آزادیخوانە و حقوق مدار انەی ملی هستند.

خیزش انقلابی ژینا / مهسا با شعار «ژن ژیان ئازادی» زن زندگی آزادی کە پیشگامی دختران و زنان را بە جایگاە بلندی سوق دادە است، رژیم آدم کش، کودک کش و زن کش اسلام سیاسی با تیراندازی بە چشم و اعضای حساس بدن معترضان مدنی و حقوق مدار، با زندانی کردن و احکام اعدام مخصوصا  برای پەخشان عزیزی، وریشە مرادی، شریفە مرادی، بسیم غلامی سیمیاری و دیگران، میخواهد با فضای ترس و ارعاب نقش آنانرا کم رنگ و از میدان مبارزە دور کند، کە «زهی خیال باطل» است.

   ما همەی اعدام ها در ایران را بە هر اسمی کە باشد محکوم میکنیم و روز ١٠ اکتبر را ارج مینهیم و  برای لغو اعدام در ایران از سوئد تلاش خواهیم کرد، و از اعتصاب سەشنبەها در زندانها علیە اعدام پشتیبانی میکنیم.

با سپاس

انجمن زندانیان سیاسی شرق کوردستان(کمیتە سوئد)

١٢ اکتبر ٢٠٢٤ برابر با ٢١ مهر ١٤٠٣