انتقال یک شهروند بوکانی به بازداشتگاه اطلاعات ارومیه

یک شهروند بازداشت‌شده از اهالی شهرستان بوکان به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات ارومیه منتقل شد از سوی دیگر یک شهروند اهل پیرانشهر با قید وثیقە و تا برگزاری دادگاە بطور موقت آزاد گردید.
به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، “آکام قادری” ۳۱ ساله فرزند رستم جهت تکمیل بازجویی‌ها از بازداشتگاه اطلاعات شهرستان بوکان به بازداشتگاه اطلاعات ارومیه منتقل شد.
آکام قادری روز دوشنبه ۱ بهمن‌ماه در بخش سیمینه از توابع بوکان به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” پس از ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت شد.
با گذشت نزدیک به یک ماه از بازداشت آکام قادری، تاکنون خانواده‌ی وی نتوانسته‌اند با وی ملاقات کنند.
او یک بار دیگر هم سال ۱۳۹۱ هنگامی که در دانشگاهی در سنندج مشغول تحصیل بود، در رابطه با کمپین “آموزش به زبان مادری” از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مدت ۲۰ روز مورد بازجویی قرار گرفت. آن زمان او پس از اتمام بازجویی‌ها به صورت موقت آزاد شده بود.
از سوی دیگر روز پنج‌شنبه بیست و پنجم بهمن‌ماه، یک شهروند کرد به نام “رزگار محمدی” اهل پیرانشهر با قرار وثیقه هفتاد میلیون تومانی به شیوه موقت تا زمان برگزاری جلسه دادگاه از بازداشت آزاد گردید.
روز دوشنبه هشتم بهمن‌ماه، این شهروند کرد در بخش لاهیجان پیرانشهر و در نزدیکی شهرک گردکشانه توسط نیروهای اطلاعاتی به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزیسیون حکومت ایران” بازداشت شد.
شایان ذکر است طی چند ماە اخیر صدها تن از شهروندان کرد بویژە پس از موشکباران قلعەی دمکرات از سوی سپاە پاسداران و اعتصاب سراسری مردم شهرهای کردستان در محکومیت این اقدام جنایتکارانە، توسط نیروهای سرکوبگر رژیم بازداشت، بازخواست، محاکمە و محکوم شدند.