احضار جمعی از بانوان قصر شیرین بە خاطر انجام حرکات ورزشی

حرکات ورزشی جمعی زنان به همراه موسیقی مقابل مسئولان جمهوری اسلامی در شهر قصر شیرین موجب احضار آنان بە دادگستری شد.
بە گزارش خبرگزاری فارس جمعی از زنان روز چهارشنبه ۲۴ بهمن در جشنواره ورزشی زنان، در یک پارک در شهر قصر شیرین در استان کرماشان مقابل مسئولان ورزش ایران اقدام به اجرای اروبیک به همراه موسیقی کردند که این موضوع واکنش‌های تندی را از سوی نیروی بسیج این شهر و برخی رسانه‌های نزدیک به سپاه در پی داشت. پس از آن دادگستری این شهر، از احضار این زنان برای ارائەی توضیحات لازم خبر داد.
همایش مسئولین فدراسیون‌های ورزشی با حضور معاون وزیر ورزش‌ و ‌جوانان و مدیر‌کل ورزش و جوانان کرماشان در شهر زلزله زده قصر شیرین با حرکات موزون بانوان برگزار شد‌
پس از این مراسم، بلافاصله ناحیه مقاومت بسیج قصر شیرین در بیانیه‌ای با محکوم کردن این اقدام، آن را خلاف جایگاه زن در اسلام توصیف کرد. بە گزارش این منبع خبری نیز مدیرکل ورزش کرماشان نیز از چنین اتفاقی عذرخواهی کرده است. این در حالی است کە این ورزش علاوە بر سلامتی جسمی، افسردگی و نارحتی‌های روحی و روانی را کاهش می‌دهد و در مناطق زلزلە زدە کرماشان از سوی متخصصان تجویز شدەاست.
جمهوری اسلامی ورزش‌های همراه با موسیقی را به نوعی حرکات موزون می نامد که زنان اجازه انجام آن را ندارند. در ایران نه تنها رقص برای زنان جایز نیست بلکه ورزش‌هایی همچون زومبا که دارای حرکت باشد، در باشگاه‌های دولتی ممنوع اعلام شده است.
شایان ذکر است ورزش ایروبیک یا حرکات موزون هوازی یکی از روش‌های تمرینی برای کسب آمادگی جسمانی است و توانایی قلب و عروق و سیستم تنفسی را افزایش می‌دهد.