بازداشت سه شهروند کرد و اجرای حکم زندان یک شهروند دیگر

نیروهای امنیتی سنقر روز پنجشنبه ۲۵ بهمن سه شهروند کرد را بازداشت کردند. همچنین یک شهروند اهل اشنویە برای اجرای حکم راهی زندان شد.
بە گفتەی منابع محلی و شبکەهای اجتماعی نیروهای امنیتی سنقر با مراجعه بە منزل کیومرث واعظی، جبار حاجی مرادی و هادی باقری ضمن تفتیش خانه، آنها را دستگیر و به بازداشتگاه منتقل می‌کنند.
تا کنون مشخص نشدە است کە بازداشت این افراد در ارتباط با اتهامات قبلی آنهاست یا دلیل دیگری دارد. حدود دو هفته پیش کیومرث واعظی با حضور در دادستانی شهرستان سنقر تفهیم اتهام شده بودند. این فعال سیاسی با تودیع قرار تعیینی تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت آزاد شد.
تیرماه گذشته پرونده دیگری برای کیومرث واعظی و جبار مرادی با اتهام “نشر اکاذیب” و “توهین به مسئولان” در شهر سنندج تشکیل شده است.
از سوی دیگر محمدامین شیلان آباد، شهروند اهل اشنویه جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان این شهرشده است. وی پیشتر به تحمل ۴ سال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود. این شهروند کرد پیشتر در دادگاهی به اتهاماتی از جمله اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از گروههای اپوزیسیون کردستان به تحمل ۴ سال حبس تعلیقی و ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
محمد امین شیلان آباد در تاریخ ۶ آبان‌ماه ۹۶، توسط نیروهای امنیتی بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده بود. این شهروند مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.
محمدامین شیلان آباد فرزند محمدرسول، اهل روستای حلبی از توابع اشنویه، متاهل و دارای سه فرزند، پیمانکار شرکت گاز است.