درخواست شکستن اعتصاب غذای ” برزان محمدی” از سوی جامعەی سیاسی و مدنی ایران

جمعی از فعالان مدنی، سیاسی و فرهنگی ایران، ضمن اشارە بە شرایط دشوار فعال سیاسی دربند، برزان محمدی، و باتوجە بە اعتصاب غذای این زندانی ، طی نامەای خواستار پایان دادن بە اعتصاب غذای او شدند.
جمعی از فعالان سیاسی و مدنی طی نامەای از ” برزان محمدی” خواستند بە اعتصاب غذایش پایان دهد، در بخشی از این نامە آمدە است:
باخبر شدیم درحالی که بیش از چهل روز از اعتصاب غذای برزان محمدی زندانی سیاسی درشکنجه گاه تهران بزرگ میگذرد، وضعیت جسمی او بسیار نگران کننده است ونیاز به رسیدگی پزشکی دارد. ما جمعی از فعالین سیاسی و مدنی و خانواده های زندانیان و جان باختگان راه آزادی، هریک به شکلی از این فرآیند زندان و ارعاب و شکنجه متاثر هستیم و جمهوری اسلامی را مسول جان برزان محمدی و دیگر زندانیان میدانیم.
نویسندگان این نامە ضمن اعلام حمایت از محمدی و دیگر زندایان سیاسی، خواستار انتقال وی به زندان اوین و آزادی بلادرنگ او شدند.
در ادامەی این نامە آمدە است: ما میدانیم برزان و دیگر زندانیان جز خواستن زندگی در کشوری برپایه آزادی، برابری و کرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندی و قائل نشدن هیچگونه تبعیضی میان مردم از هر قوم و باهر دین و آئینی چیز دیگری نمیخواهند. برقراری آزادی و اجرای عدالت در ایران نه تنها خواسته برزان محمدی، که خواسته تمام مردم آزادیخواه و انسان دوست است. نمیخواهیم شاهد سیاه پوش شدن مادری دیگر باشیم. هنوز غم جان باختن دهها نفر از زندانیان سیاسی همچون، شاهرخ زمانی، سینا قنبری وحید صیاد نصیری و دهها نفر دیگر بر قلب‌هایمان سنگینی میکند. باید با مبارزه و استقامت پر صلابتمان جلوی ” مرگ خاموش” زندانیان سیاسی بایستیم.
در ارتباط با حمایت از زندانیان و کنشگران سیاسی و مدنی در زندان‌های جمهوری اسلامی، سازمان عفو بین الملل نیز روز جمعه ۲۷ اردیبهشت با انتشار فراخوانی از مردم و فعالان حقوق بشر سراسر دنیا خواست که با نوشتن نامه‌ای به دادستان کل تهران، “علی القاصی مهر”، به زبان و قلم خود در راستای حمایت از “احمد رضا جلالى” این پزشک زندانی واکنش نشان دهند.
در خبری دیگر در همین خصوص زندانی سیاسی “اکبر باقری” نیز پس از انتقال به زندان تهران بزرگ دست به اعتصاب‌غذای خشک زد.
وی که مبتلا به بیماری خون‌ریزی روده است، در اعتراض به این جابه‌جایی دست به اعتصاب‌غذای خشک زده است. امری کە زندگی این فعال سیاسی را بە خطر خواهد انداخت.