صدور حکم حبس یک فعال مدنی و بازداشت یک شهروند در سنندج

دادگاه انقلاب سنندج بە ریاست قاضی سعیدی، حکم سه سال حبس را به صورت غیابی برای “خالد حسینی” عضو کمیتە‌ی هماهنگی برای کمک بە ایجاد تشکل‌های کارگری صادر کرد. یک شهروند کرد در سنندج بە نام مجید رزم‌آور کە بیش از یک هفتە از دستگیریش می‌گذردهمچنان در بازداشت بسر می‌برد.

بە گزارش ماف‌نیوز حکم خالد حسینی بە اتهام “اجتماع و تبانی از طریق تبلیغ برای اعتصاب عمومی در کردستان پس از اعدام سە زندانی سیاسی کرد” در شهریورماه ۹۷ صادر شدە است.
در رابطه با پرونده‌ی مورد ذکر، او شهریورماه ۹۷ بازداشت شده و پس از اتمام بازجویی‌ها، به صورت موقت آزاد شد.
او روز ۳ فروردین ۹۶ هم در مورد با فعالیت‌های کارگری‌اش از سوی اداره‌ی اطلاعات سنندج احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.
خالد حسینی پیش از آن نیز در روز شنبه ۱۰ آبان ۹۳ یک بار دیگر در سنندج بازداشت و به زندان مرکزی این شهر منتقل شده و نهایتا در روز ۲۲ آبان همان سال با قید وثیقه آزاد شده بود. آن زمان وی به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود اما دستگاه قضایی نتوانسته بود که عضویت وی در کمیته‌ی هماهنگی را به عنوان فعالیت غیرقانونی تلقی کند و صدور یک سال حکم تعلیقی برای او، تنها با مصادیقی دیگر نظیر مصاحبه با رسانه‌ها انجام گرفته بود.
از سوی دیگر برغم گذشت بیش از یک هفتە از بازداشت مجید رزم‌آور از سوی نیروهای امنیتی رژیم نامبردە همچنان در مکان نامعلومی در بازداشت است و بسان سایر موارد بازداشت شهروندان کرد وی نیز بە اتهام همکاری با یکی از احزاب کردستانی متهم شدەاست. برغم مراجعە خانوادە و بستگان این زندانی دربند، تاکنون نتوانستەاند با این جوان کرد تماس بگیرند.