تداوم بازداشت و بلاتکلیفی فعال کارگری کرد در زندان اوین

دستگاە قضایی رژیم بار دیگر با درخواست آزادی موقت بهنام ابراهیم زادە، فعال کارگری و از امدادگران مردمی در جریان زمین‌لرزەی آبانماە سال گذشتە در استان کرماشان مخالفت کردەاست.
با گذشت نزدیک به دو ماه از بازداشت بهنام ابراهیم زاده، این فعال کارگری کماکان در بازداشت به سر می برد. علیرغم پیگیری خانواده وی دستگاە قضایی همچنان از قبول وثیقه و آزادی‌اش جلوگیری کرده‌اند.
بهنام ابراهیم‌زادە در تاریخ ۲۶ دی‌ماه پس از ۳۵ روز بازجویی در سلول‌های انفرادی بند ۲ الف سپاه در ارتباط با پرونده قبلی به بند قرنطینه زندان اوین و نهایتا به بند ۴ سالن ۲ زندان اوین منتقل شده است. بازجویی این فعال کارگری در خصوص حضور وی در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و با عناوین اتهامی “تبلیغ علیه نظام” و “عضویت در گروه‌های تلگرامی معاند نظام” بوده است.
در تاریخ ۲۹ دی‌ماه از سوی دادگاه با خانواده این فعال کارگری تماس گرفته و گفته شده بود که برای آزادی موقت وی وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تهیه کنند. بهنام ابراهیم‌زاده در روز بازداشت مطلع شده بود که توسط دادگاه انقلاب شهرستان دالاهو به صورت غیابی به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
وی متولد ۱۳۵۶ در شهرستان اشنویه است که از سال ۸۷ تاکنون بارها در بازداشت و حبس بوده است. گفتنی است بهنام ابراهیم زاده در شرایطی در زندان بسر می‌برد و دستگاە قضایی از آزادی موقت وی ممانعت بعمل می‌آورد کە فرزندش، نیما از بیماری سرطان مغز استخوان رنج می‌برد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*