عادل مکرم به یک سال زندان محکوم شد

خۆڕاگری: عادل مکرم، زندانی سیاسی در زندان ارومیه توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. آقای مکرم که از تاریخ ۲۱ مهرماه در پی عدم تحقق وعده مسئولان و بلاتکلیفی خود اعتصاب غذا کرد، امروز شنبه ۲۴ آبان‌ماه به اعتصاب خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۹، عادل مکرم، زندانی سیاسی در زندان ارومیه توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

جلسه دادگاه آقای مکرم روز چهارشنبه ۲۱ آبان‌ماه به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد و آقای مکرم توسط دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

آقای مکرم که از تاریخ ۲۱ مهرماه در پی عدم تحقق وعده مسئولان و بلاتکلیفی خود اعتصاب غذا کرد و یک روز بعد به یکی از سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شد، امروز شنبه ۲۴ آبان‌ماه با پایان اعتصاب غذا به بند عمومی این زندان بازگردانده شد.

عادل مکرم با احتساب ایام بازداشت حدود ۱ ماه و ۲۰ روز دیگر با پایان دوره محکومیت از زندان آزاد خواهد شد.

عادل مکرم آذرماه ۹۸ پس از دیپورت از کشور ترکیه به نیروهای امنیتی ایران تحویل داده شد. وی به مدت ١٩ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات خوی بسر برد و نهایتا با پایان بازجویی‌ها به زندان ارومیه منتقل شد.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این متهم سیاسی در تاریخ ۱۳ شهریورماه امسال در شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی علی شیخلو برگزار شد.

عادل مکرم، ۳۰ ساله، پدر یک فرزند و در حال حاضر مجرد است. وی هم‌اکنون در بند سیاسی زندان ارومیه بسر می‌برد.