انتقال یک شهروند به بازداشتگاه و بلاتکلیفی از چهار تن دیگر

یک شهروند بازداشت‌شده در پیرانشهر به بازداشتگاه‌های امنیتی سپاه پاسداران در ارومیه منتقل شده و چهار تن دیگر همچنان در بی‌خبری و تحت بازجویی به سر می‌برند.
به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، “رزگار محمدی” از اهالی پیرانشهر جهت بازجویی به بازداشتگاههای امنیتی سپاه پاسداران در ارومیه منتقل شد.
رزگار محمدی روز دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷، در بخش لاجان از توابع شهرستان پیرانشهر در نزدیکی شهر گردکشانه با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد. او در تاریخ مذکور در تماسی کوتاه توانسته بود بازداشت خود را به اطلاع خانوده‌اش برساند.
همزمان چهار شهروند دیگر بازداشت‌شده‌ در این شهرستان به نامهای “باپیر برزه” فرزند عثمان از اهالی روستای چیانه “کیوان نژادرسول”، “شیرکو علیمحمدی” و “اسعد محمودی” همچنان در بلاتکلیفی و تحت بازجویی به سر می‌برند.
این چهار شهروند، روز دوشنبه ۱۹ آذر پس از تفتیش محل سکونتشان از سوی نیروهای سپاه پاسداران در شهرستان پیرانشهر بدون ارائه‌ی مجوز قانونی بازداشت شدند.
ابتدا این افراد به بازداشتگاه نهاد امنیتی مورد ذکر در ارومیه منتقل شدند و از آن زمان تاکنون اطلاع دقیقی از محل نگه‌داری‌شان و یا دلایل بازداشت‌ آنها بە دست نیامده است.