انتشار نامه سرگشاده دو زندانی از بند زنان اوین

خبرگزاری هرانا – یاسمن آریانی و صبا کردافشاری، دو زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین در واکنش به مطلب منتشره در روزنامه ایران که وضعیت زندانیان سیاسی را مناسب توصیف کرده، نامه‌ای سرگشاده نوشته‌اند و در آن وضعیت وخیم زندانیان را تشریح ساختەاند.
در این نامە آمدەاست ما دو تن از زندانیان اوین که در حال حاضر در حبس به سر می‌بریم از همین‌جا اعلام می‌کنیم که تمام این ادعاها در خصوص برخورد مناسب زندانبانان، اعطای مرخصی استحقاقی، رسیدگی پزشکی در خارج از زندان و امکانات گرمایشی و دیگر مایحتاج درون بندها بی‌پایه و اساس بوده و کذب می‌باشند.
در رابطە با رسیدگی پزشکی و اعزام بیماران بە خارج از زندان کە مطرح کرده بودید باید متذکر شد، این مسألە از جملە معضلات زندانیان است و بە دلیل عدم رسیدگی پزشکی و انواع بیماریهای طاقت‌فرسا و مهلک کە در بندهای زندان رایج است، زندانیان و حتی درمانگاە زندان درخواست اعزام بە مراکز درمانی در خارج از زندان را دارند ولی بە دلیل عدم برخورداری از این حق مسلم زندانیان به ناچار دست به اعتصاب غذا می‌زنند تا محض خاطر خدا کسی پیدا شود و به مشکلاتشان رسیدگی کند. ما که فکر نمی‌کنیم هیچ آدم عاقلی پیدا شود که بدون هیچ مشکلی حاضر به اعتصاب غذا شود و به بدن خود آسیب برساند، شما این کار را می‌کردید؟!.
شایان ذکر است صبا کردافشار و یاسمن آریانی در تاریخ ۱۱ مردادماه سال جاری، در جریان “اعتراضات مردادماه در تهران، در اعتراض به شرایط رو به افول اقتصادی و فساد” همراه با حدود ۵۰ تن دیگر از معترضین توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شدند. این دو شهروند در اواخر مهرماه سال جاری حدود دو ماه پس از بازداشت به بند زنان زندان اوین منتقل شده و توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام “اخلال در نظم عمومی” هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.