آزادی دو زندانی سیاسی با پایان دوران محکومیت

روز چهارشنبه، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه بە نام‌های حسن حسن‌زادە اهل شهرستان خوی و حسن پیغامی اهل ارومیە با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شدند.
بە گزارش هرانا، ارگان مجموعە فعالان حقوق بشر در ایران حسن حسن‌زادە در زمستان ۱۳۹۵ بازداشت و توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب سلماس به اتهام “همکاری با گروه‌های مخالف نظام” به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی در تابستان سال ۹۶ از زندان سلماس به زندان ارومیه تبعید شده بود.
این زندانی سیاسی نهایتاً روز چهارشنبە در حالی که ۱۰ روز از پایان مدت محکومیتش باقی مانده بود، با مرخصی پایان حبس و پایان ایام محکومیت از زندان آزاد شد.
همچنین حسن پیغامی در تابستان ۱۳۹۴ بازداشت و توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد و پاییز همان سال با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بود؛ این حکم نهایتا در سال ۹۵ توسط شعبه ۱۳ دادگاه تجدید نظر استان ارومیە به یک سال حبس تعزیری تقلیل یافت.
وی در بهار سال جاری جهت تحمل مدت محکومیت خود به زندان ارومیه منتقل شد و در حالی که ۱۰ روز از پایان مدت محکومیتش باقی مانده بود، روز چهارشنبه با مرخصی پایان حبس و پایان دوره محکومیت از زندان آزاد شد.
این زندانی پیشتر در سال ۸۷ به اتهام “اقدام علیه امنیتی ملی” بازداشت و در دادگاه انقلاب ارومیه به دو سال حبس توام با تبعید محکوم شده بود. او دو سال حبس خود را در زندان‌های ارومیه و تبریز سپری کرده بود. شایان ذکر است بیش از ٦٠ تن از زندانیان سیاسی کە اکثریت قریب بە اتفاق آنان کرد هستند در زندان مرکزی ارومیە در بند بسر می‌برند