نامه ۱۴ تن از خانواده های زندانیان سیاسی به ابراهیم رئیسی

جمعی از خانوادەهای زندانیان سیاسی طی نامەای خطاب بە ابراهیم رئیسی خواستار رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان‌های جمهوری اسلامی شدند، نگارندگان این نامە با استناد بە قتل علیرضا شیرمحمدعلی، پیامدهای عدم رعایت این قانون و همچنین دیگر اقدامات صورت گرفتە در زندان علیە زندانیان سیاسی را بە این مقام حکومتی کوشزد کردند.

پس از به قتل رسیدن علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۱ سالن ۱۱ زندان تهران بزرگ جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با نگارش و تنظیم نامه ای خطاب به “ابراهیم رئیسی”، رئیس قوەی قضاییە رژیم جمهوری اسلامی وقوع این دست مسائل را ناشی از عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در زندانهای ایران دانستند. در نامه منتشره همچنین بر سایر محرومیت‌هایی که زندانیان در زندان‌های مختلف کشور با آنها دست به گریبان هستند نیز هشدار دادند.
در بخشی از متن این نامە خطاب بە رئیسی آمدە است:
همانگونه که خود اطلاع دارید به تازگی، علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ به طرز وحشیانه و دلخراشی به قتل رسید. که مهم‌ترین دلیل آن عدم رعایت آیین‌نامه نحوه تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان به شماره ۱۶۵۲۳/۸۵/۱، حاوی ۱۷ ماده و ۹ تبصره، است که در تاریخ ۹ آذرماه ۸۵ مورد تأیید و تصویب رئیس وقت قوه قضائیه قرار گرفته است. ولی متأسفانه به درستی اجرا نشده است.
ما به عنوان جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی، ضمن محکوم کردن اینچنین حوادث تلخی که موجب تأثر و تأسف آحاد جامعه است، نسبت به عدم اجرای صحیح قانون در بخش‌هایی از قوه قضاییه و عدم موافقت با مرخصی‌های مناسبتی، استحقاقی، استعلاجی، اضطراری و محدودیت استفاده از تماس تلفنی نزدیکانمان که اکنون در زندان هستند و در مقابل، رویه‌ی کاملاً متناقض که نسبت به عده دیگری اعمال و اجرا می‌شود و نیز عدم موافقت با آزادی مشروط عزیزانمان “علیرغم اینکه واجد شروط بهره‌مندی از آن هستند”، اعتراض داشته و تامین امنیت جانی عزیزان‌مان را بر عهده‌ی سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه می‌دانیم و نسبت به عدم احقاق حقوق زندانیان هشدار می‌دهیم.
در حال حاضر تعداد زیادی از زندانیان سیاسی در زندان های اوین، گوهردشت، قرچک، تهران بزرگ، تبریز، زندان مرکزی سنندج، عادل‌آباد شیراز، زندان مرکزی زاهدان، اردبیل، کرماشان، ارومیه ، اهواز و سایر زندان‌ها بدون رعایت اصل تفکیک جرائم محبوس و جانشان در معرض خطر است.
امضاکنندگان، خانواده‌های زندانیان سیاسی؛ محمود بهشتی لنگرودی، نصرالله لشنی، امیر سالار داوودی، سهیل عربی، محمد پارسی، رضا آقاخانی، اسماعیل عبدی، روئین عطوفت، جعفر عظیم زاده، مسعود کاظمی، فرشید “احمد” شجاعی, محمد حبیبی” آتنا دائمی و علیرضا گلی پور