دو فعال کارگری در سنندج به حبس محکوم شدند

توفیق محمودی فعال کارگری در سنندج به یک سال حبس تعزیری محکوم شد، همزمان اقبال شعبانی عضو و بازرس سندیکای خبازان سنندج حکم محکومیت خود به یکسال حبس تعلیقی را دریافت کرد.
روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، “توفیق محمودی” فعال کارگری از اهالی سنندج با قرار وثیقه‌ی یکصد میلیون تومانی از زندان مرکزی این شهر آزاد شد. توفیق محمودی در دادگاه انقلاب سنندج در مرحله بدوی محاکمه و به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. آقای محمودی، روز شنبه ۱۸ اسفند ۹۷، بدون ارائه‌ی مجوز قضایی و در حین کار، با اتهامات نامشخصی از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنندج منتقل شده بود. این شهروند پس از اتمام بازجویی‌ها، در اردیبهشت‌ماه ۹۸ به زندان سنندج منتقل شد و تا پیش از آزادی در این محل به سر برد.
در خبری دیگر از همین شهر گزارش شده است که روز ۱۵ اردیبهشت ۹۸، “اقبال شعبانی” عضو و بازرس سندیکای خبازان سنندج در شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی سعیدی مورد محاکمه قرار گرفته و به یک سال حبس که به مدت سه سال تعلیق شده است محکوم شد.
اقبال (عمر) شعبانی که روز ۲۹ بهمن ۹۷ توسط نهادهای امنیتی دستگیر شده بود، روز ۲۳ اسفند به زندان مرکزی سنندج منتقل و نهایتا روز دوشنبه ۲۷ اسفند با قرار وثیقه‌ی یکصد میلیون تومانی آزاد شد.