اعتصاب غذا سه زندانی در زندان‌های ارومیه و رجایی شهر

سە زندانی کرد در زندان‌های ارومیە و رجایی‌شهر کرد بە اسامی قادر محمدزادە، علی تپەرش و ارکان پالانی‌جاف در اعتراض بە انتقال بە قرنطینە زندان و عدم اعطای مرخصی دست بە اعتصاب زدەاند.
قادر محمدزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، کە از روز شنبه ۱۱ اسفندماه در اعتراض به انتقالش به بند قرنطینه این زندان دست به اعتصاب غذا زده است همچنان بە اعتصاب خود ادامە می‌دهد. همچنین علی تپه رش، دیگر زندانی محبوس در زندان ارومیه نیز به دللیل مشابهی در این زندان در اعتصاب غذا به سر می برد.
گفتنی است بند قرنطینە که مسئولین زندان ارومیه از انتقال زندانیان این زندان به بند “امن” به عنوان تنبیه استفاده می‌کنند محل نگهداری زندانیان جرائم خشن است، فاقد تجهیزات گرمایشی است و زندانیان از آب گرم برای شست و شو و امکان تماس تلفنی محروم هستند. همچنین تردد زندانیان محبوس در این بند به داخل سالن و دیگر سالن‌ها ممنوع است.
قادر محمدزادە در سال ۱۳۸۴ به اتهام “محاربه و اقدام علیه امنیت ملی” از طریق همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” ابتدا به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر به ۲۰ سال حبس محکوم شد. وی در بهار سال ۹۰ نیز در زندان به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به سه ماه حبس تعزیری دیگر محکوم شد.
علی تپه‌رش، نیز از سال ۹۵ و با اتهام سرقت مسلحانه در زندان ارومیه به سر می‌برد. وی پیشتر نیز با اتهامات مربوط به مواد مخدر در این زندان محبوس بوده است. همچنین در گزارشی از زندان رجایی شهر کرج، ارکان پالانی جاف، زندانی کرد محبوس در این زندان از تاریخ ۱۰ اسفندماه، در اعتراض به عدم موافقت مسئولین زندان با مرخصی، دست به اعتصاب غذا زده است.
گفته می‌شود مسئولین زندان به جای پاسخ دهی به خواسته‌های این زندانی، وی را مورد ضرب و شتم قرار دادەاند.