انتقال دو زندانی نیشکر هفت‌تپە بە دو زندان مجزا در اهواز

اسماعیل بخشی، فعال کارگری و سپیده قلیان، فعال مدنی که از تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷ در بازداشت بسر می بردند، روز گذشته به زندان های شیبان و سپیدار اهواز منتقل شدند.
بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع کارگری، اسماعیل بخشی روز گذشته طی یک تماس تلفنی با خانواده خود از انتقالش به زندان شیبان اهواز خبر داده است.
از طرفی، جمال‌الدین حیدری‌منش، وکیل مدافع سپیده قلیان در صفحه شخصی خود با اعلام انتقال سپیده قلیان به زندان سپیدار اهواز نوشت: “با توجه به انتقال موکلم سپیده قلیان به بند عمومی زندان سپیدار اهواز که حکایت از اتمام تحقیقات مقدماتی دارد، علیرغم درخواست‌های مکرر اینجانب و خانواده وی، قرار بازداشت موقت او بدون دلیل موجهی همچنان پابرجاست”.
این وکیل دادگستری همچنین اعلام کرده است: “موکلم ممنوع الملاقات نیست ولی امروز بار دیگر با تقاضای ملاقاتم با او موافقت نشد. چه منطقی پشت این عملکرد است که او می‌تواند تماس تلفنی داشته باشد اما اجازه ملاقات با وکیلش را ندارد”.
شایان ذکر است جمعی از خانواده و بستگان اسماعیل بخشی و سپیده قلیان به همراه تعدادی از کارگران هفت تپه برای روزهای پیاپی است که در مقابل ساختمان دادگستری شوش تجمع می‌کنند و با در دست گرفتن دست نوشته‌ها و پلاکاردهایی، خواستار آزادی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان می‌شوند. کارگران نیشکر هفت‌تپە طی دوسال اخیر در اعتراض بە معوقات مزدی و خصوصی سازی این شرکت و افت تولید بارها دست بە برپایی تجمعات اعتراضی زدەاند ولی تاکنون برغم وعدەهای دادەشدە، مطالبات کارگران نرتنها برآوردە نشدە، بلکە بخشی و قلیان نیز کماکان در زندان بسر می‌برند.