تشکیل پرونده برای ۴ تن از زندانیان سیاسی معترض

در ادامە روند پروندەسازی برای زندانیان سیاسی در زندان ارومیە روز شنبە ۱۱ اسفندماه چهار زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه به نامهای “حمیدرحیمی، کمال حسن رمضان، احمد تموئی و تورج اسماعیلی” جهت تفهیم اتهام‌های جدید به شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی این شهر منتقل شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار زندانی محبوس در بند ۱۲ زندان ارومیه به شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی این شهر منتقل شدند و اتهامات جدیدی به آنها تفهیم شد. طرح این اتهامات جدید تلاش اداره اطلاعات ارومیه جهت پرونده سازی برای این زندانیان سیاسی است.
اتهامات مطروحه از سوی شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی علیه “حمیدرحیمی، کمال حسن رمضان، احمد تموئی و تورج اسماعیلی” “اخلال در نظم زندان” و “توهین به مقدسات” گزارش شده است.
شایان ذکر است عصر روز دوشنبه ۲۳ مهرماه ۹۷ در پی درگیری لفظی یکی از زندانیان سیاسی با یکی از ماموران و ضرب و شتم این زندانی، تعدادی از زندانیان سیاسی به این اقدام اعتراض کردند. پس از این اعتراضات، زندانیان سیاسی بند ۱۲ زندان ارومیه توسط حدود ۵۰ تن از نیروهای گارد ویژه زندان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتە و تعدادی نیز پس از ضرب و شتم به سلول های انفرادی منتقل شده اند. در این بین سه تن از زندانیان سیاسی به نام های کمال حسن رمضان، احمد تموئی و تورج اسماعیلی بصورت جدی تری مورد ضرب و جرح قرار گرفته و دچار شکستگی و جراحت شدەاند.
۲۴ مهرماه ۹۷ دهها تن از زندانیان سیاسی بند ۱۲ و بند جوانان زندان ارومیه در اعتراض به حمله ۲۳ مهرماه گارد ویژه به بند ۱۲ این زندان و مضروب و مجروح کردن زندانیان بند سیاسی و زندانیان سیاسی ساکن بند جوانان دست بە اعتصاب غذا زدند