تداوم وخامت وضعیت یک زندانی سیاسی کرد

وضعیت سلامتی یک زندانی در بند کرد بە نام چنگیز قدم‌خیر در زندان مسجد سلیمان همچنان وخیم است و زندانبانان وی را از رسیدگی پزشکی لازم محروم کردەاند.
بە گزارش آژانس خبررسانی کردپا روز پنج‌شنبه دوم اسفندماه، چنگیز قدم‌خیر، زندانی سیاسی کرد محبوس در زندان مسجد سلیمان به دلیل وضعیت وخیم جسمانی به خارج از زندان اعزام و پس از معالجه پزشکی به زندان بازگردانده شده است.
به گفته یک منبع آگاه، این زندانی سیاسی از بیماری کلیوی رنج می‌برد و مسئولان زندان مسجد سلیمان بدون آنکه معالجه پزشکی‌اش به پایان برسد، وی را به زندان بازگردانده‌اند.

این منبع افزود: پزشکان نسبت به وضعیت وخیم جسمانی این زندانی سیاسی کرد به مسئولان زندان مسجد سلیمان هشدار داده‌اند و اعلام کردند که در صورت عدم معالجه پزشکی، این زندانی سیاسی طی شش ماه آینده با خطر جدی جسمانی روبه‌رو خواهد شد.
چنگیز قدم‌خیز چند سال است که از عفونت کلیه رنج می‌برد و دخالت‌های وزارت اطلاعات و مخالفت مسئولان زندان مسجد سلیمان، این زندانی سیاسی کرد را از معالجه پزشکی در خارج از زندان محروم کرده است.
چنگیز قدم‌خیر اهل کامیاران در ١٩ خردادماه ٩٠ حوالی شهر سنندج توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت می‌شود. نیروهای سپاه از تیراندازی برای بازداشت وی استفاده می‌کنند.
این زندانی سیاسی از سوی دستگاه قضایی رژیم جمهوری اسلامی به اتهامات “اقدام علیه امینت ملی و عضویت در یکی از احزاب کرد اپوزیسیون” به ٤٠ سال حبس و تبعید به زندان مسجد سلیمان در استان خوزستان محکوم می‌شود.