تداوم بازداشت‌ پرشمار شهروندان در استان خوزستان

طی هفته گذشته تعداد پرشماری از شهروندان در استان خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در ادامه موج بازداشت‌های گسترده در خوزستان که همزمان با سفر محمود علوی، وزیر اطلاعات به استان خوزستان و نیز فرارسیدن مناسبت ۲۲ بهمن به راه افتاده است، طی روزهای چهارشنبه ۱۷ بهمن و جمعه ۱۹ بهمن ماه ۹۷ تعداد دیگری از شهروندان اهل شهرستان حمیدیه در استان خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
منابع محلی تعداد بازداشت شدگان را ٧٠ تن تخمین زدە و اعلام کرده‌اند که این افراد توسط نیروهای وزارت اطلاعات و با همکاری اطلاعات نیروی انتظامی اهواز بازداشت شده‌اند.
در میان بازداشت‌سدگان کە حمدتژ از اعراب خوزستان هستند، چند تن از فعالان سیاسی و مدنی ازجملە شهاب صیاحی، نبی ساعدی و احمد ساعدی دیدە می‌شوند. این افراد روز چهارشنبه بازداشت شده و روز پنج‌شنبه جهت تفهیم اتهام به دادگاه حمیدیه و نهایتا به زندان شیبان اهواز منتقل شده‌اند.
تاکنون شفاف سازی در این رابطه از سوی دستگاە قضایی صورت نگرفته و از محل نگهداری بسیاری از بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست و سرنوشت این افراد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
لازم به ذکر است که روز پنج‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه محمود علوی، وزیر اطلاعات رژیم در مصلای شهر شوش از شناسایی و بازداشت “تیم‌های بسیاری که تلاش‌های زیادی برای به چالش کشیدن امنیت کشور کرده‌اند” خبر داده بود.