گسترش بازداشت شهروندان توسط نیروهای امنیتی در خوزستان

طی هفته گذشته تعداد پرشماری از شهروندان در استان خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته و همزمان با سفر محمود علوی، وزیر اطلاعات به استان خوزستان تعداد پرشماری از شهروندان ساکن منطقه ملاشیه اهواز و شهرستان شادگان در استان خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده‌اند. در حالی که منابع محلی تعداد افراد بازداشت شده را ده‌ها تن تخمین می‌زنند، اسامی ۲۷ تن از افراد بازداشت شده تاکنون احراز شده است.
روز پنجشنبه ۱۸ بهمن، تعدادی از شهروندان منطقه ملاشیه که بیشتر آنها شهروندان عرب هستند توسط نیروهای اداره اطلاعات اهواز بازداشت شدند. هویت ۳ تن از بازداشت‌شدگان “عبدالرحمن شیلاوی، حبیب بدر منصوری، ۳۸ ساله و مالک جیال حیدری” توسط هرانا احراز شده است. همزمان شماری از شهروندان در روستاهای تابع شهرستان شادگان توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده‌اند.
روز پنج‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه محمود علوی، وزیر اطلاعات رژیم در مصلای شهر شوش از شناسایی و بازداشت “تیم‌های بسیاری که تلاش‌های زیادی برای به چالش کشیدن امنیت کشور کرده‌اند” خبر داده بود. به گفته منابع محلی در منطقه ملاشیه اهواز و در برخی روستاهای شهرستان شادگان جوی امنیتی برقرار است و حتی به خانواده‌های بازداشت شدگان نیز اعلام نشده است فرزندان آنها به کجا منتقل می‌شوند.
شایان ذکر است در جریان اعتراضات گستردەی کارگران فولاد اهواز نیز نیروهای اطلاعات و امنیت رژیم دەها تن از کارگران را بازداشت کردند کە تا کنون شماری از آنان همچنان در بازداشت بسر می‌برند.