احضار یک فعال سیاسی به دادگاه بە اتهام “نشر اکاذیب

بە گزارش وبسایت “کلمە” زبان‌حال اصلاح‌طلبان و نزدیکان بە میرحسین موسوی، ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی بە اتهام “نشر اکاذیب” از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران احضار شدەاست، اما وی طی یادداشتی اعلام کرده است که در دادگاه غیر قانونی حاضر نمی شود.
ابوالفضل قدیانی در یادداشتی که توسط سایت کلمه منتشر شده است می‌گوید:”همانطور که مکرر در زندان گفته‌ام و اعلام کردەام برابر اصول ۱۵۹, ۱۷۲, ۱۷۳ قانون اساسی دادگاه‌های انقلاب و دادگاه ویژه روحانیت از اساس غیر قانونی و آراء صادره از این مراجع عملی غیر قانونی و فاقد وجاهت قانونی می باشد. به همین دلیل هم در دادگاههای غیر قانونی انقلاب حاضر نمی شدم و آن به اصطلاح دادگاه‌ها حکم غیر قانونی خود را غیابا” صادر و به اجرا می گذاشتند”.
وی در بخش دیگری از این یادداشت نوشته است: “دادگاه‌های انقلاب علاوه بر غیر قانونی بودن‌شان از خود استقلالی نداشته و مجری نظریات نیروهای امنیتی هستند و نیروهای امنیتی و قوه قضاییه هم فرمانبر مستبد امروز ایران آقای خامنه‌ای می باشند. بنابراین اعلام می کنم که در این دادگاه غیر قانونی حاضر نخواهم شد. دادگاه هم طبق معمول حکم غیر قانونی خود را طبق دستوری که به او داده اند صادر خواهد کرد”.
شایان ذکر است که ابوالفضل قدیانی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت و به اتهام توهین به رییس جمهور وقت رژیم، احمدی‌نژاد به یک سال حبس محکوم شده بود. در سال ۹۱ نیز در حالی که در بند ۳۵۰ زندان اوین تحمل حبس می‌کرد با افزوده‌شدن اتهام نشر اکاذیب به پرونده وی، دوران محکومیتش از یک سال به دو سال زندان تغییر کرد و چهل ضربه شلاق نیز بە محکومیت وی اضافه شد.