انتقال یک فعال کارگری به اندرزگاه ۸، بند۸ زندان اوین

بعازظهر روز شنبه ۱۳ بهمن ماه ۹۷ جعفرعظیم زاده طی یک تماس تلفنی، از انتقال خود به قرنطینه زندان اوین اندرزگاه ۸، بند۸ زندان اوین خبر داد.
این در حالیست که عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌یی خواستار آزادی بی‌قید و شرط و فوری جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیات مدیره این اتحادیه آزاد کارگران شد.
در اطلاعیه عفو‌ بین‌الملل آمده است: “مقامهای رژیم ایران باید جعفر عظیم‌زاده مدافع حقوق کارگران را فوراً و بدون قید و شرط آزاد کنند چرا که او یک زندانی سیاسی است که تنها به‌خاطر به کارگیری مسالمت‌آمیز حقوق خود در زمینه آزادی بیان، آزادی تجمعات و آزادی تشکل‌یابی زندانی شده است. جعفر عظیم زاده، جوشکار و دبیر هیات مدیره این اتحادیه آزاد کارگران روز سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ در پردیس کرج بازداشت و به کلانتری۱۱ فردیس منتقل شد. همزمان با بازداست این فعال کارگری نیروهای امنیتی پروین محمدی نائب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران نیز بازداشت شد.
مامورین نیروی انتظامی کلانتری ۱۱ فردیس کرج، همراه با بازداشت پروین محمدی نائب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران کلیه وسایل شخصی، لپ تاب و گوشی همراه وی را ضبط کرده و با خود بردند.
وکیل این مدافع حقوق کارگران روز بعد از انتقال موکلش به زندان اوین جهت تحمل محکومیت ۶ساله‌اش خبر داد.
شایان ذکر است جعفر عظیم‌زاده در فروردین ۱۳۹۴ توسط شعبه۱‍۵ دادگاه انقلاب در تهران به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” و “تبلیغ علیه نظام” به ۶ سال زندان و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فعالیت مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محکوم شد.
همکاری در تهیه و تبلیغ طومار چهل هزار نفری کارگران ایران برای افزایش حداقل دستمزد؛ مصاحبه‌ با رسانه‌های خارج از ایران؛ مشارکت در تأسیس اتحادیه آزاد کارگران ایران؛ شرکت در تظاهرات روز کارگر در سال ۸۸ در پارک لاله تهران و دیگر تظاهرات مسالمت‌آمیز مقابل ساختمان مجلس و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران؛ ملاقات با انجمن‌ها و نهادهای صنفی از جمله سندیکای کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه و سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، از جملە اتهامات این فعال کارگری بودند.