تداوم اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان‌های رژیم

در ادامە فشار بە زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان‌های رژیم کە اعتراز و اعتصاب زندانیان را در پی داشتەاست دو زندانی در بند در زندان اوین بە اسامی میثم بهرام آبادی و مریوان کرکوکی (نجف عبدالرحمن) شهروند کرد تبعەی کردستان عراق دست اعتصاب غذا زدەاند.

بە گزارش هرانا، مجموعەی فعالان حقوق بشر در ایران، میثم بهرام آبادی، زندانی محبوس در زندان اوین در اعتراض به اینکه مشمول عفو سالگرد ۲۲ بهمن نشده است دست به اعتصاب غذا زد. همچنین مریوان کرکوکی (نجف عبدالرحمن)، زندانی اهل کردستان عراق نیز از روز ۴ اسفندماه در اعتراض به مخالفت وزارت اطلاعات با بازگرداندنش به کشور عراق اعتصاب غذای نامحدود کرده است.
میثم بهرام آبادی از تاریخ ۱۰ دی ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. وی به اتهام “فعالیت تبلیغ علیه نظام” از طریق شعار نویسی به ۷ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و تحمل ۶۲ ضربه شلاق محکوم شده است.
مریوان کرکوکی نیز توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام محاربه به تحمل ۳۳ سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده و حکمش در دادگاه تجدیدنظر نیز عیناً تایید شد.
لازم به ذکر است که همزمان با اعتصاب این دو زندانی، نزار زکا، شهروند لبنانی و علی بازآزرده زندانیان محبوس در زندان اوین و سعید نوری، زندانی محبوس در زندان ارومیه همچنان در اعتصاب غذا هستند. از سوی دیگر از وضعیت و روند اعتصاب غذای شماری از زندانیان سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز که از تاریخ ۱۷ بهمن ماه اعتصاب غذا کرده و در پی آن در اواخر بهمن ماه مورد حمله و ضرب و شتم مامورین زندان قرار گرفته بودند، اطلاع دقیقی در دست نیست.