بیهوش شدن اسماعیل بخشی در ملاقات با خانواده‌اش

منابع خبری گزارش دادەاند وضعیت فعال کارگری دربند اسماعیل بخشی ناگوار است و وی در دیدار با خانوادەاش از هوش رفتەاست. بە گفتەی سندیکای کرارگان نیشککر هفت‌تپە، این فعال کارگری در بازداست شدیدأ تحت فشار قرار گرفتەاست.
سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه به نقل از فرزانه زیلابی، وکیل اسماعیل بخشی، نماینده کارگران این شرکت، خبر داد که این کارگر دربند در ملاقات با اعضای خانواده خود “بیهوش شده” است.
این کانال به نقل از وکیل بخشی نوشت: “موکلم به شدت زیر فشار است به گونه‌ای که امروز در حضور اعضای خانواده‌اش بیهوش شده و طبق اظهارات آنها مرگ فرزندشان را برای لحظاتی جلوی چشم خود می‌بینند و خوشبختانه دوباره به هوش می‌آید”.
کانال مستقل کارگران نیشکر هفت‌تپه پیش از این خبر دادەبود که اسماعیل بخشی نماینده کارگران این شرکت و سپیده قلیان فعال مدنی، برای برای اعترافات اجباری دوباره و نوشتن “ندامت‌نامه” تحت فشار شدید قرار دارند.
سپیده قلیان و اسماعیل بخشی پس از سخنان‌شان درباره شکنجه شدن‌، سی‌ام دی‌ماه برای دومین باربازداشت شدند. این بازداشت پس از پخش اعترافات اجباری آنان در برنامه “طراحی سوخته” از تلویزیون رژیم انجام شد.
فرزانه زیلابی، وکیل مدافع اسماعیل بخشی، روز ۱۷ بهمن خبر داده بود که به موکلش سه اتهام جدید “نشر اکاذیب، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقامات” ‌تفهیم شده است. شایان ذکر است از دو سال پیش تا کنون کارگران نیشکر هفت‌تپە بە دلیل عدم دریافت معوقات مزدی، خصوصی سازی این شرکت و اخراج کارگران در بارها دست بە اعتصاب و تجمع اعتراضی زدەاند.