انتقال تنبیهی زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه به قرنطینه

قادر محمدزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه روز چهارشنبە ١ اسفندماە به بهانه واهی به صورت تنبیهی به قرنطینه این زندان منتقل شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران این زندانی سیاسی که از سال ۸۴ در حال گذراندن دوران محکومیت ۲۰ ساله خود در این زندان است، علیرغم درخواست های مکرر و بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک جرائم تاکنون در بند غیر سیاسی زندان ارومیه تحمل حبس کرده است.
گفته می شود مسئولین زندان دلیل انتقال وی را داشتن تلفن همراه در زندان عنوان کردەاند. این در حالی است که در بازرسی صورت گرفته هیچ تلفن همراهی کشف نشده و به نظر می‌رسد مطرح کردن این موضوع صرفا بهانه ای برای انتقال وی بوده است. قادر محمدزاده ۱۳ سال گذشته را در بند ۳-۴ عمومی زندان ارومیه سپری کرده و مسئولین زندان تمام این مدت با اعزام وی به بند مخصوص زندانیان سیاسی مخالفت کردەاند.
این زندانی سیاسی در سال ۱۳۸۴ به اتهام “محاربه” و “اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” ابتدا به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر بە ٢٠ سال حبس محکوم شد.
قادر محمدزادە در سال ٩٢ و بە تحریک زندانبانان توسط چند تن از زندانیان عادی در بند عمومی مورد حمله قرار گرفت و با چاقو از ناحیه پشت و گردن زخمی شد. با این حال مسئولان حتی حاضر نشدند وی را به بیمارستان منتقل کنند و بعد از بخیه و پانسمان او را مجددا به همان بند بازگرداندند.
قادرزاده در خردادماه سال جاری نیز در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم مدتی را دست اعتصاب غذا زدەبود.