احضار وریا غفوری به حراست وزارت ورزش

وریا غفوری فوتبالیست ملی پوش و کرد اهل سنندج و تیم استقلال تهران به دلیل یادداشتی در صفحه شخصی‌اش علیه سخنان محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه درباره حمایت از فلسطین، به حراست وزارت ورزش احضار شده است.
بە گزارش خبرگزاری مهر وریا غفوری بعدازظهر دوشنبه و بعد از پایان تمرین آبی پوشان استقلال بە حراست وزارت ورزش رفتەاست. این احضار در حالی است کە وی و علی کریمی مربی تیم فوتبال سپیدرود رشت بە سخنان ظریف در رابطە با حمایت از فلسطین و تحمل فشار واردە بر بە گفتەی وی”ما” واکنش نشان دادند. این فوتبالیست کرد خطاب بە وزیر امورخارجەی رژیم در توئیت خود نوشتەاست “آقای ظریف، شما که می‌گید افتخار می‌کنید به خاطر فلسطین، یمن، لبنان و سوریه تحت فشارید! اینو بدونید که این شما نیستید تحت فشار هستید، در واقع مردم معمولی تحت فشار هستند”. همچنین علی کریمی در جواب محمدجواد ظریف در پیام توئیتری گفتەاست”آقاى دکتر کدوم (ما) تحت فشارند؟ (ما) ما یا (ما) شما دقیقا؟”
از سوی دیگر روز دوشنبە علی خامنەای بدون ذکر نام کسی بە این موضوع اسارە کردە و با انتقاد از ورزشکاران گفتەاست؛” برخی کسانی که از امنیت کشور استفاده می‌کنند و کار و ورزش و… خود را انجام می‌دهند و بعد نمکدان می‌شکنند، بدانند امنیت از این راه به‌دست می‌آید.”
پس از واکنش وریا غفوری و پس از پایان دیدار استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز، وی در مقابل سوال خبرنگاری که از او پرسید “از حرف‌های سیاسی خودت نمی‌ترسی و نمی‌ترسی عواقبی برایت داشته باشد” گفت: “چرا بترسم مگه چیز بدی گفتم. چیز بدی نگفتم و حرف حق بود و واقعیت”. این بازیکن تیم ملی پس از آن نیز از نوشته خود دفاع کرد و گفت که برخی از مسئولان با صحبت‌های خود “به درد و زخم مردم نمک می‌پاشند”.
وریا غفوری پیش از این نیز زبان به نقد مشکلات کشور گشوده بود از جمله به موضوع کولبرها و مشکلات آنان پرداخته بود.