آزادی موقت یک وکیل پایە یک دادگستری اهل ارومیە از بازداشت

روز یکشنبه بیست و هشتم بهمن‌ماه، مسعود شمس‌نژاد، وکیل پایه یک دادگستری با قرار وثیقه سنگین از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

در این رابطە صالح نیکبخت، وکیل دادگستری با انتشار این خبر اعلام کرده است: شمس‌نژاد در ١٧ دی‌ماه دستگیر و در عرض مدت یكماه بازداشت در اداره اطلاعات از وی تحقیق شده و پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب اورمیه فرستاده می‌شود. در این دادسرا هم قرار جلب به دادرسی صادر و پس از صدور كیفر خواست پرونده او به دادگاه انقلاب ارجاع و در ١٧ بهمن دادگاه، او را به اتهامات تبلیغ علیه نظام و تبانی بر ضد امنیت و با در نظر گرفتن اینكه وی سابقه محكومیت دارد به ٦ سال و ٤ ماه حبس محكوم می‌کند. وی پس از اعتراض به قرار بازداشت فعلا با قید وثیقه آزاد شده است.
این وکیل سرشناس کرد می‌افزاید: این سرعت عمل در دستگیری و تحقیق و محاكمه ومحكومیتِ یک وكیل و مدرس و بالاخره یک انسان محل تأمل است.
روز یکشنبه بیست و یکم بهمن‌ماه، این وکیل کرد به شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب ارومیه احضار و حکم شش سال و چهار ماه حبس به وی ابلاغ شد.
جلسه دادگاهی مسعود شمس‌نژاد یازدهم بهمن‌ماه بدون حضور وکیل در شعبه سه دادگاه انقلاب ارومیه برگزار و دادگاه با استناد به مواد ۴۹۹ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی این حکم را برای وی صادر کرده‌ است.
روز سه‌شنبه هجدهم دی‌ماه، مسعود شمس‌نژاد، وکیل پایه یک دادگستری در ارومیه بازداشت و پس از اتمام دوران بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده بود.