آزادی یکی از پنج شهروند کرد بازداشت شدە در دماوند و تهران

یک شهروند از اهالی شهرستان بوکان که بە اتهامات همکاری با احزاب کردستانی اپوزیسیون جمهوری اسلامی در تهران بازداشت شده بود، پس از اتمام بازجوییها با تودیع وثیقه آزاد شد. همزمان چهار شهروند از اهالی سنندج که در شهرستان دماوند از توابع استان تهران بازداشت شده بودند، همچنان در بازداشت به سر می‌برند.
بە نقل از منابع خبری داخلی، روز شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸، “علی قادری” فرزند عثمان از اهالی شهرستان بوکان که در تهران بازداشت شده بود، با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
او روز چهارشنبه ۳۰ مرداد در بلوار سعادت آباد تهران از سوی نیروهای امنیتی پس از ضرب و شتم، به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کردستانی” بازداشت شده بود.
علی قادری یک بار دیگر هم بهار ۹۷ با همین اتهام از سوی اداره‌ی اطلاعات بوکان مورد بازجویی قرار گرفته بود.
همزمان چهار شهروند از اهالی شهرستان سنندج که اواخر مرداد بازداشت شده بودند، همچنان در بازداشت و تحت بازجویی نهادهای امنیتی به سر می‌برند.
اسامی و تاریخ بازداشت هر یک از این چهار تن بدین شکل است: “هیوا جلیلی” اهل روستای آویهنگ سنندج، و بازداشت در روزسه‌شنبه ۲۹ مرداد، در شهرستان دماوند، “سیف الله جلیلی” فرزند ابراهیم، “بشیر حاتمی” فرزند صدیق و “غفور یاری” فرزند غفار نیز کە هرسە اهل روستای آویهنگ سنندج هستند درتاریخ دوشنبه ۲۸ مرداد و از سوی نیروهای امنیتی در شهرستان دماوند بازداشت شدند.
اتهام مطروحه علیه همگی این افراد، “همکاری با احزاب کردستانی ” عنوان شده است.