آزادی دو شهروند بازداشت‌شده در پیرانشهر با تودیع وثیقه

دو عضو بازداشت‌شده‌ی یک خانواده در پیرانشهر با تودیع وثیقه آزاد شدند. پیش از این نیز دو عضو دیگر بازداشت‌شده‌ی این خانواده تا هنگام اتمام مراحل دادرسی موقتا آزاد شده بودند.
به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، دو شهروند به نام‌های “رحمان ” و “شورش قاسمی” با اتمام بازجویی‌ها پس از تودیع وثیقه به صورت موقت تا هنگام اتمام مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات آزاد شدند.
آنها روز چهارشنبه ۲۸ اسفند ۹۷ به همراه “داوود ” و “عبدالسلام قاسمی” به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کردستانی مخالف جمهوری اسلامی” از سوی نیروهای وزارت اطلاعات در دهستان لاهیجان از توابع شهرستان پیرانشهر بازداشت شده بودند.
پیش از این روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸ داوود و عبدالسلام قاسمی پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه امکان آزادی یافته بودند.
رحمان قاسمی که پدر سه بازداشتی دیگر می‌باشد، قبلا عضو یکی از احزاب کردستانی اپوزیسیون رژیم جمهوری اسلامی بودە و پس از خروج کامل از تشکیلات آن، به زادگاه خود بازگشته بود.
همچنین عبدالسلام قاسمی پیشتر نیز سابقه‌ی بازداشت و بازجویی داشته و یک بار دیگر تابستان ۹۷ بازداشت شده و بعد از اتمام بازجویی‌ها، با تودیع وثیقه‌ی ۴۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.
یکی دیگر از اعضای این خانواده هم با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام اعدام شده است.
این افراد از اهالی روستای “ریگ آباد” از توابع بخش مرکزی پیرانشهر هستند.